چندین نوع نظرسنجی اس ام اسی وجود دارد که کسب و کارها می توانند از آن استفاده کنند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:
رای گیری پیامکی
وقتی مردم به نظرسنجی ها فکر می کنند، اغلب دنیای سیاست به ذهن شان خطور می کند. به عنوان مثال، کسب و کارها می توانند از همان مدل استفاده کنند تا بپرسند کدامیک از پیتزاها بیشتر مورد پسند مشتریان است یا کدام رنگ جدید را برای خط تولید کت و شلوارهای آینده هیجان زده تر است.
پاسخ به این نظرسنجی ها به نوبه خود می تواند تصمیمات آینده شرکت را هدایت کند. اگر از بین چندین پیشنهاد انتخاب می کنید یا فقط موجودی کافی برای خرید یک محصول را دارید، حدس و گمان (و ضررهای احتمالی) را حذف کنید. با اجازه دادن به مشتریان برای تصمیم گیری در مورد شما، از مهمترین منبع یاد بگیرید. بپرسید کدام یک از چندین گزینه را ترجیح می دهند و تصمیم خود را بر اساس پاسخ آنها تنظیم کنید.
مسابقات پیامکی
مسابقات پیامکی را به عنوان انگیزه ای برای مشتریان برای تعامل با نام تجاری خود ارائه دهید. جوایز می تواند شامل تخفیف، کوپن یا محصولات رایگان باشد. شما می توانید به پاسخ دهندگان اجازه دهید تا فقط نام خود را وارد کرده یا با رای دادن به یک موضوع واجد شرایط شوند. این استراتژی مشتریان را تشویق می کند تا هنگام مشاهده شماره تلفن شما آماده بررسی تلفن همراه خود باشند، بنابراین در صورت ترکیب مسابقات، پیام های شما را در اولویت قرار می دهند.
شما می توانید برای هر مسابقه چندین برنده در نظر بگیرید، مانند اهدای جایزه برای 10 پاسخ اول. اگر برندگان با یک عکس در فروشگاه موافقت کردند، می توانید با ارسال محتوا در صفحه خود، این ابتکار را با استراتژی رسانه های اجتماعی خود ادغام کنید. اگر مشتریان به دوستان خود اطلاع دهند یا نتایج را در حساب های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند، آنها برای شما بازاریابی انجام می دهند.
تحقیق در مورد داده های مشتری
هر نظرسنجی نباید به یک تصمیم فوری یا عملی منجر شود. جمع آوری داده های مشتریان می تواند به همان اندازه در هدایت تصمیمات آینده در مورد ارائه محصولات، خدمات و تبلیغات مهم باشد. این سوالات می تواند همان سوالاتی باشد که شما تحت اقدامات رایج می پرسید. اما به جای تمرکز بر محصول یا خدمات خود، از مشتریان درباره خودشان سوال کنید. اطلاعات جمعیتی آنها را بیاموزید و آنها را با سابقه خرید خودشان مقایسه کنید تا بهتر بفهمید کدام بخش از کسب و کار شما با بخش های مختلف مخاطبان ارتباط بهتری برقرار می کند.
تجربه ی مشتری
نظرسنجی خدمات مشتری همیشه یک ابزار اندازه گیری ضروری برای مشاغل بوده است، اما دورانی که از مشتریان خواسته می شود پرسشنامه های کاغذی را پس از خرید پر کنند، سپری شده است. امروزه، نظرسنجی های موبایلی می توانند این نیاز را برطرف کنند زیرا به مشتریان اجازه می دهند در صورت تمایل به آنها پاسخ دهند.
یکی از مفیدترین معیارهای بدست آمده از نظرسنجی پیامکی، نمره تبلیغات خالص شما است، ارزیابی خدمات مشتری که از پاسخگویان می خواهد تا تجربه خود را در مقیاس 1 تا 10 ارزیابی کنند.